Nuorten maajoukkuetoiminta
# 30.10.2023
Sara Lehto valittu nuorten BJJ-maajoukkuetoiminnan vetovastuuseen.
Liiton hallitus on käsitellyt nuorten maajoukkuetoiminnan uudelleen käynnistämistä Sara Lehdon aloitteen pohjalta. Aloitteen hyväksymisen myötä Sara valittiin nuorten maajoukkueen joukkueenjohtajaksi ajalle 1.11.2023-28.2.2024. Saran tehtävänä on käynnistää uudelleen korona-aikana hiipunut toiminta, suunnitella tulevalle ajanjaksolle leiritykset yms. sekä organisoida ja osallistua suunnitelman toimeenpanoon. Sara tulee tehtävässään hyödyntämään muitakin suomalaisia lajihuippuja ja tekemään heidän kanssaan yhteistyötä, jolla pyritään mahdollistamaan suomalaisille nuorille lajilupauksille tukea ulkomailla kilpailemiseen ja niihin valmistautumiseen. Nuorten maajoukkuetoiminnassa pyritään antamaan ikäryhmässä vertaistukea samassa valmennus- ja kilpailutilanteessa oleville nuorille.
Sara oli itse useita vuosia harjoittelijana mukana aiemmin toimineessa nuorten maajoukkuetoiminnassa ja kyseisenä aikana voitti esim. nuorten EM-kultaa, joten uskomme, että hänellä on varsin kokemusperäinen pohja ottaa vastuuta ko. toiminnan kehittämisestä.
Liitto ilmoittaa maajoukkuetoimintaan ensivaiheessa valittujen nuorten nimet piakkoin ja osallistumistiedustelut lähtevät heille liikkeelle välittömästi tämän jälkeen.
Ensisijaisesti nyt valitaan mukaan niiden ikäryhmien nuoria, joille vuoden 2024 Pariisin EM- ja Los Angelesin MM-kilpailut ovat ajankohtaiset ja jotka ovat aktiivisesti osallistuneet lajitoimintaan sekä menestyneet etenkin kansallisissa arvokilpailuissa. Alkuvuodesta 2024 maajoukkueryhmään mahdollisesti lisätään nimiä ns. tulevilla potentiaalisilla arvokisaajilla, joille 2025 ja 2026 vuoden kilpailut ovat tavoitteena.
Näytä kaikki uutiset