Tänään on 07.09.2010, 15:33:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Oheisharjoittelu?
ViestiLähetetty: 13.06.2009, 12:33:02 

Millaisia oheisharjoitteita teette bjj:n rinnalla? Enempi tämä kenties koskee kilpailijoita, mutta miksi ei myös pelkästään kuntoilumielessä treenaavia. Onko punttiharjoittelusta lopultakaan kovin paljon hyötyä, tuntuisi että se enempikin vain jäykistää? Yksi kaveri, jolla on pitkä kilpailu-ura takanaan judopuolella, harrasti oheistreeninä melko paljon juoksua. Etenkin vauhtileikittelyä: 400 metriä kevyttä hölkkää, jonka päälle 400 metriä täysillä, jne jne jne. Sanoi tämän olevan sopiva metodi, jolla sai rassattua hyvin ottelukestävyyttä.

Itse ainakin tykkään kovasti juoksemisesta. Se on sopivaa vastapainoa painille. Tälläinen kysymys sopisi varmaan yleisellekin foorumille, mutta mitäpä näitä salaisia treenimetodeja toisten seurojen paavoille suotta paljastamaan 8)

EDIT: Pidetäänpäs nämä viestit fonttikooltaan ihan normaaleina kiitos. -Tuukka

Poissa
 Profiili Sähköposti  

Viestin otsikko: Re: Oheisharjoittelu?
ViestiLähetetty: 13.06.2009, 14:25:56 

Henkilökohtaisesti uskon, että harva tekee oheisharjoitteluaan bjj:tä silmälläpitäen. Ei taida takadossa kuitenkaan olla bjj täysammattilaisia. Itse eksyn joskus vapaa-ajalla juoksemaan lenkkipolulle tai porukassa pallon perään, mutta ihan omaksi huvikseni, en kehittyäkseni jiujitsukana. Oheisharjoittelu on tietenkin tehtävä tukemaan omaa painityyliään. Itse en esimerkiksi paini kovinkaan fyysisesti tai voimaa hyväksikäyttäen (kun ei ole voimaa, mitä käyttää), joten maksimivoiman kehittäminen ei edistäisi mun painimistani mitenkään.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.06.2009, 10:36:02 

Koska Markku on hyvin laiska foorumkirjoittelija kerron tässä vähän hänen puolestaan ajatuksiaan oheisharjoittelusta.

Varsin moni takadolainen on varmaan saanut kuulla mitä mieltä Markku on punttitreenistä, eli jos lihaksia haluaa käyttää ja kasvattaa tulee salille ja tekee lajinomaista treeniä, nostelee päällä olevaa kaveria tms. Oheisharjoitteluksi suositteleekin juuri juoksua ja erityisesti uintia, mitä tahansa hapenottokykyä ja kestävyyttä edistävää liikuntaa. Esimerkiksi Alexandre pyöräilee. Koska bjj on lähinnä sisällä pujuamista, tarvitsee vastapainokseen ja tuekseenkin jotain muuta. Notkeutta ja joustavuutta kehittääkseen voi kokeilla joogaa (Brasiliassa tämä on hyvin yleistä jujutsukoilla).

Oheislajin valinnassa olennaista on tietysti ettei siinä riko itseään eli järjestä itselleen treenitaukoa.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.06.2009, 21:48:49 

Menkää käymään täällä: www.dragondoor.com

Poissa
 Profiili Sähköposti  

ViestiLähetetty: 16.06.2009, 08:29:28 

Minulla ei ainakaan kroppa kestänyt kun joskus aikaisemmin yritin kisoja varten käydä puntilla ja painia yhtäaikaa. Nyt olisi sitten tavotteena syksymmällä johonkin joogan tyyppiseen mennä jos saisi paikkoja kuntoon ja pystyis paremmin treenaamaan. Onkos porukka missä joogassa käynyt (jos on kukaan käynyt). Vaikuttavat melko tyyriiltä touhuilta ainakin normi kuntosaleilla.

Poissa
 Profiili Sähköposti  

ViestiLähetetty: 30.07.2009, 12:11:52 

Itse olen vetänyt punttia tässä samalla. Toimii mielestäni ihan hyvin tukevana treeninä, saa lihaksiin voimaa ei niinkään kokoa kun treenaa oikealla tavalla. Toki varmaan lajinomaiset harjoitteet olisivat varmaan parempia, mutta kyllä mussa on vielä sen verran salirottaa, että pitää päästä välillä nostelemaan rautaa :)

Lenkkeilyn olen kanssa aloittanut pitkän tauon jälkeen. Pohjois-Tapiolassa on vielä pieni puisto missä on telineitä ja tankoja, pääsee vetämään leukoja ja tekemään vatsoja hyvin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]